Twitter’s nye logo

… er en markant forbedring i forhold til den gamle, tegneserieagtige pipfugl. Det nye logo er mere rent og enkelt i sit formsprog, vinklingen af fuglen har positive, optimistiske konnotationer og logoet får Twitter til at fremstå mere seriøst. Samtidig har virksomheden droppet navnetrækket med bobleskrifttypen og bruger nu udelukkende fuglen. Et træk, andre store virksomheder bruger årevis på at opnå tilstrækkelig genkendelighed til at kunne foretage.

Det gamle Twitter logo
Før
Det ny Twitter logo
Efter

Via Brand New.

2 kommentarer til “Twitter’s nye logo”

  1. Der gik lidt tid, men i går blev Android-app’en så opdateret så det nye logo slog igennem. Jeg kunne nu godt lide den lille ‘pjusk’ den gamle fugl havde på hovedet 🙂

    1. Morten Brunbjerg Bech

      IOS app’en er også først blevet opdateret med det ny logo for nylig. Men nu har de vist også fået det udskiftet de fleste steder. Så mangler de bare alle de “del på Twitter” ikoner, der er spredt ud over hele nettet. 😉

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.