Jeg er for nylig faldet over et par kreative måder at anvende diverse web 2.0 services på.
Search patterns på Flickr
Peter Morville, kendt og anerkendt informationsarkitekt og forfatter til bøgerne Ambient Findability og Information Architecture, bruger Flickr til formidling af en omfattende samling screen dumps og figurer, der illustrerer brugeres søgemønstre i forskellige situationer. Hver enkelt kategori (set) og illustration følges af en udførlig forklaring. Altsammen guf for informationsspecialister, web- og interaktionsdesignere. Sådan har jeg aldrig set Flickr brugt før. Det er smart tænkt.
Se Morvilles samling af search patterns her.
Branding via web 2.0
Modernista er et reklamebureau, der bor i Boston. Modernista trækker information fra profiler, indlæg og artikler i diverse web 2.0 services om bureauet direkte ind i deres eget, i øvrigt meget minimalistiske, website og anvender det aktivt i deres webkommunikation. Således kan man på Modernista.com direkte læse Wikipedia-artiklen om bureaet og se eksempler på deres arbejde fra Flickr. Jeg tvivler meget på brugervenligheden i det her, men det er i hvert fald en interessant måde at udnytte nettet på. Det kan dårligt forklares, men skal ses.
Tjek Modernista’s temmelig kreative webkommunikation her.
Har du andre eksempler på kreative måder at udnytte web 2.0 services på, hører jeg gerne om det. Smid en kommentar.
Modernista holder 100%! Tak for det link.
Modernistas site er noget af det mest nyskabende og anderledes jeg har set i lang tid… f*ck brugervenligheden… det er fedt at se noget helt nyt.