@Nina Wegner: Det er meget forståeligt, når lederne beslutter at sætte fokus på Bedst på Nettet. Bedst på Nettet er nemlig meget synlig blandt politikerne. Scorer man højt her, har man en succeshistorie, der sidenhen evt. kan bruges til at score flere midler til institutionen.

Men det er også det, der gør Bedst på Nettet til et tveægget sværd. Det er naturligvis godt at få sat fokus på websitet og få skabt succeshistorier. Men det er noget skidt, når det tvinger institutionen til at presse irrelevant funktionalitet ind på websitet, alene fordi det står i en udefrakommende, generel kravsspecifikation.

Kravene til en hvilken som helst virksomheds website bør stemme overens med virksomhedens formål og målgrupper, hvis webkommunikationen skal blive effektiv, og det kommer de bedst til, hvis de skræddersys til virksomheden.

@Søren Johannessen: Du har helt ret.

@DigitalMads: Jeg har også lige sendt et “afbud” afsted pga. vores kommende website. Er spændt på reaktionen, men forventer nu ikke at kunne melde fra.